AUTOESTIMA
Hola adolescents! Tinc un petit problema d'autoestima i de seguretat que no se com millorar. A la primaria, la gent de l'escola m'insultava per tot allò que feia, com vestia, com deia les coses, amb qui jugava, etc. Ara, a l'institut no em passa, pero crec que tot aixó que em va passar a l'escola m'ha deixat com una especie de truma, per exemple, a les exposicions de classe em poso molt nerviosa perquè tinc por del que estaran pensant els meus companys, i em costa moltissim donar la meva opinio i poder ser una mica mes segura. Em podeu donar un truc per millorar la meva seguretat i perdre la por del que diguin els altres?
Moltes Gracies!
Elena Crespi

Hola bluesmile!
Doncs, primer de tot, gràcies per ocnfiar en nosaltres.
El més important per poder millorar la teva seguretat és pensar que el que tu dius, el que tu penses, és bo. M'explico: si tu creus en tu mateixa, elq ue diguin els demés t'importarà poc.
Per tant, en una exposició davant de gent has de pensar que el que dius serà interessant (tot i que segur que no interessarà a tothom) i que posar-te nerviosa és completament normal. Totes ens posem nervioses quan hem de parlar en públic.
Has de pensar que la teva opinió és igual de vàlida que la de qualsevol altre persona. De fet, és molt enriquidor que en el món hi hagi diferents opinions. I la teva és tan bona com la de qualsevol company o companya.
Però tu ets la primera que ho ha de creure això.
Si ho creus, el que diguin els altres serà important però no tindràs por.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat