Noia insegura necessita ajuda
Hola, bueno primer dir que igual com una altra lectora ami tampoc m'agrada gaire parlar d'aquests temes, bàsicament perquè em sento tonta preocupant-me amb coses com aquestes, però realment em preocupen. Per començar, no sóc una noia molt guapa, ni tinc un bon cos que diguem. Soc més aviat menudeta, molt prima, porto ulleres i brackets, i ja sabeu els prejudicis que hi ha amb això... El cas és que veig Que totes les meves amigues comencen a sortir de festa i a beure i a tenir xurry o tontegen amb alguns i tal i s'ho passen bé, però jo no he tontejat amb ningú en la meva vida, ni he tingut novio, ni tan sols me liat amb ningú. (tinc 15 anys) Sempre que parlo d'això amb algú em diuen "tranquila, tot arribarà, no ho busquis", però la veritat es que tinc ganes de sentir les papallones al meu estómac, ho vull sentir! Sempre que m'he enamorat m'han acabat fent mal i ho he arribat a passar molt malament per nois, però sóc molt molt molt tímida i em costa molt agafar confiança amb els nois. Mai he tingut un millor amic, sembla que ara em porto molt bé amb un noi i el sento com el millor, però no del tot, és extrany. Com faig per perdre la vergonya i obrir-me? he provat tots els consells que publiquen a adolescents.cat i res, sembla que poc a poc avanço pero no del tot. Ajuda, siusplau! Petons Elena:*
InterPersonal

Hola Sílvia! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. A veure, anem a passos! Primer de tot, no t'has de sentir tonta per a què et preocupin aquestes coses! És bo que en parlis i ho comparteixis. Per perdre la vergonya està bé que hagis anat posant en pràctica els consells d'adolescents.cat (demostra que tens iniciativa pròpia), dius que avances a poc a poc, però valora que avances i vas veient que aconsegueixes resultats, perquè a poc a poc aniràs sumant més guanys i més canvis. Aquesta és la millor manera de canviar i la que més funciona: a poc a poc ! Tot i que sentis por i vergonya et diria que posan-te petits reptes per anar superant la tímidesa vas per bon camí. Amb el tema dels nois és molt important mirar d'escollir qui et pot fer sentir millor: anar coneixent a la persona, mirant com et sents quan estàs amb ell...etc. Així pots preveure si és un bon candidat o no. Pel tema del nou amic que em parles, sembla que fa bona pinta...Dóna't temps amb aquesta amistat, aneu-vos coneixent i veuràs com si vas agafant confiança, t'aniràs obrint a poc a poc. Posar-se petits reptes un mateix és la solució més eficaç per superar les nostres pors! Sort i endavant!!! Elisabet Aulet wwww.interpersonal.cat / fcbk: Elisabet Aulet Psicòloga