Que faig??
Hola, tinc un problema amorós i d'autoestima molt gran.
El que em passa es que ami m'agrada molt un noi, però és el meu millor amic i no vull xafar la nostra amistat. Siusplau ajudeu-me per mi ell és el meu confident i prefereixo tenir un amic per sempre que mantenir una relació que duri dos setmanes, ja que ell i jo som molt diferents perquè ell encara és una mica immadur i jo per diferents coses he hagut de madurar molt més.
Un altre cosa que no em deixa dir-liés que tinc l'autoestima molt baixa perquè tothom em diu que tinc moltes coses bones i jo no em veig res be ni física ni mentalment com puc pujar la meva autoestima? I en cas de dir-li com li dic?
Elena Crespi

Hola anònim.
Això que et passa és habitual. De vegades ens enamorem d'algú que és el nostre millor amic i això de posar una balança l'amistat i l'amor és complicat.
Per això et demanarem que estiguis ben atent i que valoris què és més important per tu: la vostra amistat o els teus sentiments.
Si els sentiments creixen i tens ganes de tenir quelcom més amb ell...hauràs de fer el pas i arriscar... i si prefereixes mantenir l'amistat i prou, llavors et recomanaré que no facis aquelles coses que fan que augmentin els teus sentiments d'amor cap a ell (no sé quines coses fas però segur que n'hi ha!)
Espero que la decisió no et sigui difícil!
Gràcies per la confiança!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat