Estic be? FICO AIXO PER ENRECORDARME alimentació ràpid siusplau
Hola,
Tinc 13 anys ja que sóc del novembre. Bé, totes les meves amigues i amics em diuen que estic molt prima i això, però... Bé, tot va començar l'any passat, quan, vaig deixar de menjar i em creava el vomit ja que estava en una depressió. Jo em pensava que aquest any ja estava bé, ja que m'havia canviat d'institut i ja no m'importava tan estar gorda. També he de dir que sóc molt dèbil interiorment i que aquest any m'he creat una "muralla" per evitar tot el de l'any passat. Es a dir, jo faig veure que sóc d'aquestes que no l'importa res i que insulta però de broma i tal. Bueno, pues les meves amigues ja em tenen com la que tinc caràcter fort, sóc tossuda i que porto males influencies. Això últim ho diuen de broma. Totes elles tenen alguna cosa bona en que tothom les coneix. Doncs bé jo em sento molt secundaria i tal. A més estic preocupada per què me deixo 1,62 i peso 45 quilos. Es molt i ho se. No vui dir als meus pares que torno a recaure per que em canviaran d'institut i aquí estic molt bé, ja que quan tinc un mal dia tothom m'apolla i això. El que passa es que em sento una mica incomoda amb alguns comentaris sobre la meva "muralla" o el meu pes (tipo: un dia estava amb una amiga parlant del noi que m'agradava i em va dir ¿estàs embarassada?Sé que no ho va dir pel meu pes, però... No se que fer siusplau contesteu per que no vui tornar a tallar-me com feia l'any passat,
Gràcies per ajudar-me i la feina que feu
Sara Bujalance

Hola anonima! Gràcies per compartir amb mi la teva situació. Entenc com et sents i em sap greu. La veritat és que amb el pes que tens està prima, així que si et veus grassa és per un problema de percepció, o sigui, el problema està en com et veus tu a tu mateixa, perquè estàs prima però et veus grassa. Et veus de forma errònia. La millor manera de solucionar això, evitar els problemes que vas tenir i sentir-te bé amb tu mateixa és parlar amb els pares sobre què t'està passant. Sé que costa però és imprescindible. No tenen perquè canviar-te d'institut. De fet, el teu problema no és l'institut, sinó que el que necessites és millorar autoestima, estiguis a l'escola que estiguis. Per tant, obre els teus sentiments (que és molt millor que amagar-los darrera d'una muralla) i parla amb els pares. Tu no tens la culpa del que t'està passant i ells tenen dret a donar-te l'ajuda que necessites. Oi que si ells tinguessin un problema tu voldries ajudar-los? Ells també volen ajudar-te, confia en ells i deixat ajudar. Molts ànims i molts petons!!