PF
Ultimament somio cosas que vull que succeeixin.
Quan era petita una noia em va tractar malament i com tothom li tenia por em feien una mica de bulling, però ningú excepte els pares em creien ja que aquesta nena era molt bona estudiant. Ara es una noia popular al meu institut, molt prima que ha pasat per bulimia, tots els nois van darrere seu i es la tipica amb shorts-calcetes. EM sento tant com una merda al seu costat que ahir vaig sommiar que el seu xicot, ella i dos més tenien sexe (jo no sé per quina raó estva a casa seva) i ella patia molt i quan tots s'anaven ella plorava i jo anava a la seva habitació i em savia malament. Crec que vull que siguem amigues, no sé perqué després de tot el que em va fer, i encara sempre que la veig li desitjo el pitjor ja que li tinc molta enveja.
¿Saps dir-me que collons em passa? perqué encara em fa molt mal aquest assumpte però a la vegada vull ser la seva amiga...es clar que es impossible ja que jo li dono pena, ja que comparant-la a ella amb mi...
InterPersonal

Hola Azeta!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
Primer de tot has d'estimar-te tal com ets, i acceptar-te amb totes les coses bones que tens i les que potser no t'agraden tant. Aquest ha de ser el primer pas! N'estem convençudes que ets una noia fantàstica i no ens agrada sentir que et sents com una merda quan et compares amb ella, ja que no té cap sentit que t'hi comparis! Cada persona és única i irrepetible, i això és el que ens fa especials!
Si constantment estem pendents de la resta i volem ser com ells, no estem treien tot el nostre potencial, ja que no ens mostrem tal com som sinó com els altres creiem que volen que siguem.
Sovint el que passa és que quan una persona és "popular" i sembla que té èxit, tendim a acostar-nos-hi i volem ser la seva amiga. No sabem si heu parlat sobre aquests episodis de maltractes quan éreu més petites i si heu "solucionat" les vostres diferències o encara segueix tractant-te malament. Si ella continua fent-ho passar malament, nosaltres et recomanem que t'allunyis i no toleris que ningú, sota cap circumstància t'ofengui i et tracti malament, si cal, demana ajuda a algun adult de confiança. Si pel contrari ara podríeu tenir una relació de cordialitat i vols iniciar una relació d'amistat parla amb ella, interessa't per les seves coses i aneu coneixent-vos, de mica en mica aniràs veient si realment vols ser la seva amiga o no.
No deixis que ningú et tracti malament ni et faci sentir que vals menys. Estima't!
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat