Em sento malament amb mi mateix
Hola, primer de tot m'agradaria que aquesta consulta fos totalment anònima. El que em passa es que no em sento bé amb mi mateix, ja que a l'escola i en general m'he donat compte que no tinc gaires amics i jo mateix em considero un acoplat. Al pati vaig amb qui puc pero no m'agrada, tothom té el seu grupet d'amics i jo sol. I els dos tios amb qui podriem considerar que em faig mes no son com haurien de ser els meus amics. No se si m'entendras, pero esque jo estic molt estressat i no puc mes.
InterPersonal

Hola anònim!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot, per tal de poder-te contestar, hem de publicar la consulta a l'apartat del consultori, però no pateixis que demanarem que no es publiqui a la pàgina principal.
Sentir que no formem part de cap grup és una situació complicada. I com més intentem caure bé als altres, més els allunyem. Per què? Doncs perquè estem tan pendents de què pensaran de nosaltres, que no som naturals ni espontanis, és a dir, que no som nosaltres mateixos... i així difícilment podem relacionar-nos amb altres persones.
Per tant, et demanarem que no vulguis ser el popular en dos dies, sinó que et posicionis com una formigueta: disfruta dels amics que tens ara i feu coses que us agradin. Mica en mica, intenta obrir el teu cercle, interessa't per les altres persones, convida-les als teus plans i apunta't als seus... Compartir experiències és una de les millor maneres de crear vincles!
Pots aprofitar l'estiu per fer un mini-calendari d'activitats que t'agradaria fer i proposa-les a la gent del teu entorn. Veuràs com s'animen a fer-ne algunes!
Una abraçada
www.consultajove.cat