Amor o odi? Aaaaah!
A veure... Sóc una noia de 12 anys i estic super enamorada d'un noi. Ell és el meu millor amic des de P3... Bueno, ho era... Des de que estem a la ESO que s'ha tornat insuportable. Es creu el més guay de l'insti i va de xulo per la vida. Es lia amb totes les noies guapes que es troba i la veritat es que ja ni em dirigeix la paraula... Com si jo fos la rara aquí!
Moltes vegades em paro a pensar perquè em mola i ni jo mateixa sé la resposta. La veritat es que m'agrada des de 3r de primària i potser això ajuda a que no pugui passar pàgina, cosa que em fa una ràbia insuportable!
A sobre la seva novia actual va amb mi a teatre i sempre em mira amb mala cara, parla malament de mi a les meves esquenes i s'enriu de mi i de les meves amigues.
Em fa ràbia que ell surti amb altres noies, però si em demanés per sortir l'engegaria a pastar fang! No penso sortir amb algú que es creu qui sap què!
Cada cop que peso en ell tinc un senilment amor-odi i estic feta un embolic! He estat pensant i crec que el millor que puc fer es oblidar-lo... Problema: NO PUC! Sabeu com oblidar una persona?
NECESSITO AJUDA PER OBLIDAR!
GRÀCIES!
InterPersonal

Hola Numise,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenem que tinguis aquests sentiments. Les persones canviem amb el temps, sovint els amics no ho fem en la mateixa direcció i això ens pot arribar a fer molt mal.
No deu haver sigut fàcil arribar a aquesta conclusió, però segurament és el millor per tu i per evitar-te més dolor en un futur.
Per oblidar una persona, és important posar distància. Si és possible, la distància física (no trobar-lo enlloc) és el millor, però a vegades és difícil, per tant, també podem utilitzar la distància virtual (vol dir deixar-lo de seguir a les xarxes socials, de controlar les últimes connexions i de visitar el seu mur). Cal evitar tan com es pugui saber de la seva vida: què fa i amb qui va.
A més, ho has de combinar amb una bona dosis d'amigues, de família i de plans divertits (centrats en tu)
Al principi sembla difícil, però mica en mica et serà més fàcil i et farà menys mal.
Una abraçada!
www.consultajove.cat