urgent, siusplau, ajuda
Hola,
Primer de tot tinc 18 anys i tinc una germana de 10. Fa unes setmanes que la meva germana li agafen atacs d'ansietat a les nits i no ens deixa dormir. Resulta que es va traumar per alguna cosa que li va passar a l'escola. Des de això tinc dos problemes i necessitaria "curar-los" com més aviat possible.
1r: A mi em va començar a semblar patètic que una nena de 10 anys no pogués dormir però de seguida em vaig en recordar d'una cosa. Quan jo tenia 12 anys vaig veure per primera vegada una pel·lícula de por, i vaig estar gairebé un any sense dormir, es a dir al final m'adormia però em costava molt i tal. Es a dir apagava els llums de la meva habitació i em ficava super nerviosa i començava a cridar els meus pares i tal. Fa dies que hi penso i vui saber si era molt patètic. Se que pot semblar una tonteria però no em puc concentrar per que penso que era una cagada i que era patètica, i a més, només va ser una peli.
2n: Jo tinc uns exàmens molt importants aquest mes i si no dormo no podré estudiar be i suspendre. La meva germana em va demanar consells per adormir-se i com ho vaig aconseguir jo. Però el cas es que, jo, un dia em vaig adormir i ja mai més em va passar. Em podrieu donar consells per adormir-se ràpidament? Ho necessito com més aviat possible.
Gràcies.
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, ansietat en tenim a totes els edats i això és humà, no és patètic. Sigues justa amb tu mateixa i amb la teva germana i cuida't en aquestes situacions d'angoixa. La por és natural i fins i tot positiva quan ens ajuda a protegir-nos d'algun perill real o alguna temeritat.
Per altra banda, consells per dormir: relaxar-se una estona abans d'anar a dormir, exercicis de relaxació, llegir una estoneta, mantenir una rutina abans d'anar a dormir (sopar, una estona de televisio o escoltar música tranquil.la o alguna cosa per relaxar-se - si és TV que sigui algun programa tranquil-, un got de llet calenta, no parlar del tema abans d'anar a dormir i quan en parleu en altres moments donar estratègies i ser carinyosos.
Endavant!
Eli Aulet www.interpersonal.cat