els somnis de la mort
holaaaa
tinc 11 anys, i crec que tinc algun trauma o algu amb els trens. no paro de somiar amb trrens, un me mare conduint per la via, l'altre que un tren atropella als meus amics i l'altre que un tren atropella al guanyador d'eurovisio... prk es aixo??
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Els somnis poden arribar a ser molt impactants, oi? No sabem si també tens pors dels trens a la vida real o si és únicament en els somnis, per tant, et plantejarem les dues opcions.
Per una banda, si també tens por als trens, hauràs de valorar si et veus capaç de viatjar-hi o no. Si tens tanta por que t'impedeix pujar a un tren, potser hauràs de demanar ajuda a un professional.
Però si "únicament" és en els somnis, et direm que no et preocupis. Els somnis serveixen per desconnectar el nostre cervell. I com que no funciona, és incapaç de "crear" idees noves, així que es dedica a ajuntar elements que hem viscut/pensant/vist durant el dia de manera aleatòria i a vegades una mica massa real. Per tant, si durant el dia recordem un somni, o en parlem, és molt més probable que la nit següent hi tornem a somniar.
Intenta no pensar tant en els trens i els somnis durant el dia, i veuràs com mica en mica, deixaran de tenir tan protagonisme en els teus somnis.
Una abraçada!
www.consultajove.cat