AMIC SUICIDA
Hola, el meu millor amic ho està passant molt malament perquè diu que ningú l'estima i que no té ganes de viure,jo sempre li dic que m'importa i m'ha l'estimo moltíssim. Li faig abraçades i petons a la galta però ell segueix igual de trist i desanimat, porta un mes així i ja no sé que fer per ajudar-lo. Intenta tallar-se les venes però no s'atreveix i també diu que es vol veure un líquid tipus llexiu o un líquid tòxic que hi ha en unes polseres que brillen a la foscor.
S'em fa molt dur veure'l així només té 13 anys i ja vol morir-se no sé fer-li veure que la vida si que té sentit i que es mereix viure. però ell no em fa cas i no cambia d'opinió, no només li dic jo si no una altra amiga, som tres amics dos noies i ell, i nosaltres dues l'ajudem sempre i l'animem.
Encara no ha fet res per intentar morir perquè no s'atreveix.
Ho fa per cridar l'atenció?Que puc fer per ajudar-lo?Que puc fer per evitar que no fagi res?
Ajuda si us plau!
Gràcies
InterPersonal

Hola bonica,
Realment fa molt mal veure com un amic no té ganes de viure i és natural que estigueu preocupats. Té molta sort de tenir-vos!
No podeu assumir tota la responsabilitat. Que la situació canviï depèn també d'ell. El vostre paper és estar amb ell i recordar-li els motius pels quals sou amics. Procureu passar estones on us divertiu, fins i tot podeu marcar un "temps mort". És a dir, pactar quanta estona parlareu d'ell i després fer una altra activitat on parleu de vosaltres mateixos o feu alguna cosa més animada.
Si veieu que la seva actitud no canvia, potser hauríeu de parlar amb el vostre tutor/a o amb els seus pares. Si us fa vergonya parlar amb els seus pares, comenteu-ho als vostres pares i que siguin ells els que us ajudin.
A veure si amb l'arribada de l'estiu trobeu activitats que us ajudin a tots a estar millor ;)
Una abraçada
Laia Sala
www.consultajove.cat