Tinc por.
Quan tenia pues com 10 o 11 anys vaig voler veure l'exorcista, i dons els meus pares me la van comprar i la vaig veure. I vaig dormir una setmana amb els meus pares i li vaig agafar por a la despensa, per que esta bastant fosca i tal. Hi va haver-hi un temps que tenia que pujar amb l'ascensor per que al anar per les escales, dons m'imaginava la nena del exorcista baixat les escales com fa a la peli. Hi despres d'un temps s'em va passar, i ara que tinc 16 anys pues ara estic pitjor, per que s'em va morir el tiet, i ara quan vaig a la dutxar-me pues tinc por, no se de que pero tinc molta por. I quan sento sorolls pues m'espanto molt més de lo normal.
InterPersonal

Hola! Veig que estàs molt espantada, a veure si et puc ajudar. Mira, la por és una emoció intensa que ens ajuda en determinats moments i que en d'altres s'apodera de nosaltres i ens fa passar molt males estones. Tots tenim la nostra personalitat i hi pot haver persones que gairebé mai tenen por i d'altres que viuen més atemorides. l'important és intentar que la por no s'apoderi de nosaltres. La manera més senzilla és intentant racionalitzar els nostres pensaments. A vegades la nostra imaginació ens juga males passades, per tant el que hem de fer és utilitzar la raó. Quan et poses a la dutxa, de què tens por? Intenta esbrinar-ho per poder-hi posar remei, utilitzant pensaments lògics. Pots escoltar música per distreure't i utilitzar l'humor per treure-li ferro als sentiments de por.
Ànims!
Marina Marull, psicòla a InterPersonal Vic. www.interpersonal.cat/marina.marullpsicologa@facebook.com