No se que fer!!
(agrairia si aquest consultori no es publica, ja que es una cosa personal i domes vull ajuda)
Doncs mira la hsitoria es que jo i la meva mare no ens podem ni veure(per motius que no vull dir) el meus pares estan molt malament. Jo amb el meu pare si que em porto be pero amb ella no gens i ens estem fent la vida impossible.
El problema esta en que el meu pare m'ha dit moltes vegades que no vol fer-hi res perque jo no tinc 16 anys i no se si aconseguiria queda-me amb ell o no en cas de divorci. Ajuda'm si us plau, apart veig al meu pare nervios i em fa por que li agafi alguna cosa (ja que te una malaltia) i apart de tots aquests nervis encara m'he de centrar amb els estudis.
Si es separesin, hi hauria alguna possibilitat de poder-me quedar amb el meu pare?
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Ens sap greu, però nosaltres no coneixem prou bé el sistema de custòdies per poder-te assessorar. Entenem que estiguis preocupada, però en aquest cas són els teus pares els que han de prendre la decisió i buscar el millor per tu.
Les relacions amb els pares no sempre són fàcils. Si de moment estan prenent la decisió de mantenir la convivència, potser haureu de buscar la manera de fer una treva entre tu i la teva mare, ja que aquesta situació no és sostenible. Intenta pactar amb ella els punts més conflictius i buscar maneres de solucionar-los, o com a mínim que no es magnifiquin. Potser el teu pare pot fer de pont entre vosaltres dues.
Està clar que, tu només pots intentar portar millor la convivència, ja que la decisió de separar-se o no depèn únicament dels teus pares.
Una abraçada!
www.consultajove.cat