ajuda adolescents!!
Hola adolescents!!
El cas es que tinc una amiga que fa uns 2 o 3 mesos que no parla i no és com abans, vaja, que no és ella perquè una amiga com era ella abans, t'escolta, t'ajuda, riu, feu bromes però amb ella res de això.. Actua com una sombra que portes tu tot el dia al damunt ja que amb ella no es pot parlar de res més, que no siguin deures o examens. I es que tampoc sabem el que pensa, si s'enadona de la situació, simplement no ho sabem perquè no parla ni expressa res. Abans era de les més animades del nostre grup d'amigues i ara no intercanvia ni riures, ni opinions ni res, simplement està tot el dia callada. Li vam preguntar jo i les meves amigues si li passava algo i ens va contestar que no, que estiguessim tranquiles. Estem molt preocupades però no li volem dir que reaccioni i això perquè no li volem fer mal simplement.Per mi només la considero una amiga i no la marginem ja que anem amb ella des de primaria itenim moltes histories juntes. No se la relació que tenen a casa seva i tot, però ens preocupa molt com està ara i volem que torni a ser ella una altre vegada. L'únic que voldria ara és poder tornar a riure amb ella com feiem abans.
Vam parlar jo i les meves amigues amb el psicòleg de l'institut però no ens ha aclarit res continua tot igual..
Em podeu ajudar a què torni a ser ella com abans sisplau??!!!
Esper-ho que ho hagueu entés bé!!
Petons adolescents!!
Espero la vostra resposta el més avit possible sisplau!..
Moltes gracies per escoltar-me i ajudar-me amb tot aquest lio.
Neus.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Ostres, el que ens demaneu és una mica complicat. Entenem que tingueu ganes de recuperar la relació que teníeu abans, però no tenim massa informació. Les relacions d'amistat, com qualsevol relació, evoluciona igual que evolucionen les persones que en formen part. És possible que la vostra amiga estigui passant per un mal moment, que estigui en un moment de canvi o que tingui altres preocupacions. No podeu treure conclusions si no parleu amb ella, ni tampoc fer-la canviar si ella no vol.
Si voleu mantenir la vostra amistat, parleu amb ella i estigueu al seu costat. Doneu-li el seu espai i no l'obligueu a canviar, d'acord?
Una abraçada!
www.consultajove.cat