Desconfiança
Hola! Porto amb el meu novio cinc mesos i la nostra relació ha estat plena de baralles i desconfiança per part dels dos ja que ell es molt celos i jo casi tant com ell. Ens podrieu donar algun consell per a tenir mes confiança entre nosaltres? Ja que magradaria no tenirne perque cuan estem be tot es fantastic. Gracies!
PD: Pot quedar amb anonim la pregunta? Graciees
InterPersonal

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns i per la teva sinceritat!
Com saps la confiança és la base d'una relació de parella sana i la gelosia l'únic que genera és malestar dins de la relació. No demostrem que estimem més a l'altra persona per mostrar-nos gelosos, al contrari, és una manera de dinamitar una relació!
Una relació on constantment apareixen conflictes per la desconfiança d’un dels membres o de tots dos, acaba portant molt malestar i més desconfiança (perquè l’altra persona, per evitar discussions, comença a fer coses d’amagat i d’aquesta manera s’alimenta més la desconfiança), enteneu el cercle viciós, oi?
Sovint, la nostra gelosia és fruit de les nostres inseguretats. La nostra pregunta és, que us fa por? Qüestioneu-vos què és el que més por us fa i per quin motiu teniu tanta por. Llavors... penseu en quines coses fan que la vostra relació sigui especial? En quins moments us sentiu segurs amb la relació? Busqueu entre els vostres records les estones bones de la vostra relació i utilitzeu-les quan us vinguin aquestes idees irracionals de gelosia.
Parleu-ne, aclariu els dubtes que tingueu i comenceu de nou, amb una base de confiança mútua. Penseu que quan decidim estar amb algú és per estar millor que sense parella, per tant, us encoratgem a cuidar la relació i a deixar la gelosia i la desconfiança de banda!
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat