Enamorada... de la meva millor amiga?!
Hola! Doncs des de sempre m'han agradat els nois i m'he considerat heterosexual, però hem vaig canviar d'institut fa uns anys i vaig conèixer a una noia, la qual es podria dir que ara és la meva millor amiga. M'he adonat de que m'he enamorat d'ella, però molt! Penso amb ella cada dia, m'encanta com és, la seva manera de pensar... Estic molt confusa i nose que fer! I a més ella només ha estat amb nois i crec que és heterosexual. Moltes vegades intento assimilar de que no podré tenir res amb ella, però hem sento molt malament, com un buit dins meu... Espero una resposta, moltes gràcies!
InterPersonal

Hola sophieleslie,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
No acabem d'entendre quin és el teu dubte, si resoldre la teva orientació sexual o bé si declarar-te és una bona idea... Per tant, intentarem resoldre'ls tots dos.
Les relacions d'amistat poden ser molt intenses i a vegades hi ha una línia molt fina amb l'amor. També et direm que l'adolescència és una època d'exploració de la pròpia sexualitat, on el desig augmenta i apareix l'atracció cap a diferents persones (del sexe contrari i també del mateix sexe). Deixa que aquest sentiment es vagi situant i no tinguis pressa. Recorda que l'homosexualitat es defineix per enamorar-nos de persones del mateix sexe.
Pel que fa a declarar-te... primer, per què no observes quins moviments fa? Com es comporta amb tu, tirar-li alguna indirecte, a veure si et segueix el joc... i llavors decidir si vols explicar-li o no. No sabem com reaccionarà ella i no ho podem controlar, però el que està clar és que no sabràs què sent ella fins que li preguntis.
Esperem haver-te ajudat una miqueta ;)
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat