Fer el primer pas
L'altre dia vaig veure el 1r capítol d'Adolescents.cat. A la part del consultori, una de les preguntes era com saber si li agradava, i vau dir que sense fer el 1r pas no es podia saber res. El problema és que jo sóc un noi, i m'agrada un noi, I no és gens fàcil dir-li a un noi que no saps si és gay o no (en principi és hetero, si no ho és encara no ha sortit de l'armari, però de vegades sembla que li agradin es nois) el que sents per ell. Ja no és tant per mi, sinó per ell. M'imagino el que seria ser hetero i que un noi et digués que li agrades, i crec que després la relació d'amistat se n'aniria a la merda. Osigui que m'agrada un noi, que de vegades sembla que jo li agradi, però si resulta que no és gay i jo li confesso el que sento, tant ell com jo ens sentiríem fatal i s'acabaria la relació d'amistat.
InterPersonal

Hola anònim!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que tinguis aquesta por, però aquest és un dels riscos de l'amor! Mai pots saber si la persona que t'agrada et correspon o no, fins que no li dius ;)
Sovint, en moltes històries, hi ha una relació d'amistat prèvia. És natural que tinguis por que els teus sentiments (si no són corresposts), puguin fer malbé la vostra amistat, i tot i que no pots controlar la seva reacció, sí que et direm que si és amic de veritat, ell t'explicarà la seva situació i la vostra amistat es tornarà a ajustar.
Si no estàs segur de la seva orientació, pots observar-lo una mica més, veure com es comporta amb tu, tirar-li alguna indirecte... Però fins que no facis el primer pas, no sabràs el que ell sent .... i algú ha de fer aquest primer pas, no?
Et toca analitzar bé quins són les conseqüències de cada acció: què prefereixes, continuar l'amistat i no dir-li o bé dir-li i esperar a veure com reacciona?
Una abraçada!
www.consultajove.cat