Distancia D: Consell porfaas!
Hola sóc una noia de 18 i fa 2 mesos i una mica més que estic amb un noi que m'agrada bastan el problema es que ell viu a bcn i jo a mataro; númes ens em vist 3 cops perque ell a vingut a veurem, el problema es que els meus pares no accepten la relacció i no em deixen anar a veure'l a bcn i ell es pobre, per tant li costa venir.
Nose que fer perque la nostra relacio númes ens falta contacte fisic, es que es dur esta amb una persona que pots veure fisicament poc. He pensat escaparme un dia per anar-lo a veure pero es complicat perque el meus pares em controlen molt. Nose que fer... perque ho pasu malament!
Que puc fer?
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La veritat és que les relacions a distància solen ser complicades per aquest tema, ja que no hi ha tant contacte físic, i per tant, s'han d'establir unes formes de comunicació que siguin suficients per totes dues persones. És important que considereu quins són els "costos emocionals" de mantenir aquesta relació i si tots dos hi esteu disposats. Sabem que és dolorosa aquesta pregunta, però és necessària per evitar-vos més mal.
Pel que fa als teus pares, segurament ells et volen protegir i per això els costa deixar-te anar a Barcelona. Parla amb ells i explica'ls els motius. Sigues sincera amb els teus sentiments i intenta negociar (que aneu tots a Barcelona i us trobeu amb la teva parella un parell d'hores a soles, per exemple) i buscar una solució entre tots.
Per últim, medita bé si escapar-te és una bona decisió o no. Quines conseqüències tindrà? Què pot passar si se n'adonen?
Han quedat moltes preguntes a l'aire, però a vegades hem de parar un moment i buscar les respostes!
Una abraçada!
www.consultajove.cat