Consells
Holaa!
Tinc un problema alhora de parlar en públic, quqn he de fer exposicions orals a classe. Em poso molt nerviosa i la veritat és que ho passo fatal perquè em sento el centre d'atenció tot i que sé que no és veritat, que molta gent no m'està escoltant, però esque no ho puc evitat. Hem podeu donar algun consell per calmar-me en aquestes situacion?
Mercii
InterPersonal

Hola Mery,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Que ens posem nerviosos davant una exposició oral és una reacció molt natural i molt sana, ja que ens ajuda a estar alerta! Per tant, els nervis seran benvinguts! El problema apareix quan són excessius i ens bloquegen.
Et donarem algunes estratègies (així pots provar les que et funcionen millor a tu):
- Respirar profundament abans de començar l'exposició i parlar a poc a poc - t'ajudarà a tenir una major sensació de control.
- Avisar abans que estàs nerviosa - així et podràs concentrar en el que estàs dient i no en si els altres et noten nerviosa.
- Tu ets la màxima experta en aquell moment (excepte el professor), per tant, tingues-ho present i centra't en el que estàs dient.
- Si comets algun error, pots parar un moment, agafar aire i continuar. No passa res, tots ens equivoquem o ens entrebanquem, és natural! I si l'error fa gràcia, riu amb els teus companys que és molt sa riure's d'un mateix!
Prova quins trucs t'ajuden més i ves-los perfeccionant. No canviarà d'un dia per l'altre, però a mesura que vagis posant-los en pràctica, més fàcil et serà utilitzar-los!
Una abraçada!
www.consultajove.cat