cos
sóc una noia de 16 anys i tinc un complexe desde petita, mai m'ha agradat el tamany dels meus pits, per la meva edat hauria d'estar molt més desarrollada ja que ja tinc la menstruació desde fa dos anys, etc. però el tamany dels meus pits el trobo preocupant. El gran problema ve quan haig de mantenir relacions (sense penetració) amb un noi, mai vull que em toquin els pits ni quedarme despullada i el més normal seria que mantingues aquestes amb un noi que m'estimes i que acceptes el meu físic, però jo no vull això, no se que fer , no tinc confiança i cada cop estic mes frustrada al veure a altres noies, sempre he volgut augmentar el meu tamany en quan tingui 18 però ara de moment no puc i no se que fer quan m'estic 'liant' amb un noi i ell em vol tocar, aquest tema impideix cualsevol tipus de relació i esta baixant molt el meu autoestima, no se que fer ja que la unica solució seria augmentar el seu tamany, ja que els sostenidors amb push-up ja no son tan utils en quan un noi et fica la mà per dins d'ells.
necessito alguna solució abans que decideixi deixar de còneixer a nois i acabar amb les meves relacions, ja que no només és això sinó també el meu autoestima. m'aniria molt bé la teva ajuda, gràcies.
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que el desenvolupament dels pits no va lligat amb l'aparició de la regla. És a dir, tots dos formen part de la pubertat, però no el tamany dels pits no està determinat pels anys de la regla. Cadascú té el cos que té i ve determinat genèticament (igual que l'alçada, el color dels ulls o la mida de les mans), per tant, potser et poden créixer una mica més (ja que estàs en període de creixement encara).
Però per altra banda, hauries d'intentar donar menys importància a aquest aspecte. Creiem que estàs molt centrada en què pensaran dels teus pits i això t'impedeix disfrutar del plaer i el contacte amb una persona que t'agrada i t'estimes. El nostre cos ens acompanyarà tota la vida i podem fer dues coses: odiar-lo (i perdre'ns experiències) o bé acceptar-lo i saber-ne disfrutar.
Sabem que és difícil fer el canvi de xip, però t'has plantejat que si un noi es fixa en tu, no és únicament pel físic? Segurament hi ha molts aspectes del teu caràcter, de la teva manera de ser i també del teu físic que els agrada, per tant, dóna't l'oportunitat de viure-ho!
Si vols, espera't a estar amb una persona amb qui tinguis confiança i sentis que teniu feeling, ja que et serà més fàcil exposar-te. Li pots explicar que et fa vergonya i que vagi amb compte. Veuràs com la seva reacció serà més positiva del que t'esperes!
Una abraçada bonica!!
www.consultajove.cat