Obesitat
Necessito ajuda.
Jo, com qualsevol altre persona, visito el meu pediàtra anualment. Jo estic una mica grassa, ho se desde sempre. Al cole m'han dit vaca, foca, de tot. Més d'un cop m'he "rajat". Resulta que a la meva classe hi ha una noia que també està una mica grassa com jo. L'altre dia, vam tenir vacunes a l'insti. Aquell migdia, estava baixant amb les meves amigues de l'escola, i una va dir, referint-se a l'altre noia grassa: "Sabeu que pesa 70kg? Està obesa. Què vagi al hospital perquè no pot ser sa." Jo també en peso 70, i medeixo 167cm.
Sé que no ho va fer amb ganes d'ofendre, o això espero, però no puc evitar pensar-hi constantment. Estic obesa?
Sara Bujalance

Hola Aina! No, no estàs obesa. Per estar obesa hauries de pesar molt més del que peses. El que has de fer és passar dels comentaris que facin els altres, i passar també dels insults que t'hagin dit. No permetis que la ignorància de les altres persones perjudiqui la teva autoestima. El teu cos és teu i els altres no n'han de dir res. Ningú té dret a fer-te sentir malament per com ets, així que passa dels altres. La gent que t'estima de debò t'estimarà igual pesis el que pesis. Valorat de forma positiva, donat permís per tenir defectes com tothom i parla amb la teva gent de confiança, com els pares i els amics autèntics, sobre com et sents. Compartir amb ells les teves emocions i preocupacions et farà bé, no t'ho quedis a dins, parla-ho amb ells. Molts ànims i molts petons!!