atacs danisetat de gana
Hola, soc una noia que faig molt esforç: vaig al gimnas 2 cops a la setmana, surto a correr i faig exercicis a casa. Estic intentant aprimarme una mica per lestiu i estar mes tonificada per aixo intento convinar lexercici amb una bona alimentacio i menjant una mica menys en cada apat. Entremig de setmana ho faig tot perfwcte, pro quan arriba el cap de setmana entre dinars familiars i tot.. Menjo molt mes del compte i llavors tinc sentiments de culpabilitat. Molts dies magafen atacs dansietat de menjar i em paso amb el menjar. Que puc fer per aprimarme de manera saludable? Que puc fwr per evitar aquets atacs? Gracies.
Sara Bujalance

Hola ania33! La millor manera d'evitar l'ansietat és fer 5 àpats al dia (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda), de manera que es menja cada 4 hores aproximadament. També és important fer els àpats complerts, sobretot els principals, per tal de no arribar amb excessiva gana al següent àpat. Els complementaris poden ser una peça de fruita, un iogurt, o un grapat de fruits secs si no tens gaire gana. Amb els 5 àpats es redueix l'ansietat perquè el cos va rebent energia de forma progressiva i no es queda "sense bateria" de cop. Quan passa això és quan apareix l'ansietat, que és la forma que té el cos de rebre aliment de forma urgent, donant lloc al "picoteo" i a la ingesta compulsiva. Així que fes 5 àpats i menja de tot i suficient. A més, tingues en compte que fas molt esport i, per tant, el teu cos consumeix molta energia, de manera que necessita alimentar-se bé. A més, fer 5 àpats, menjar equilibrat i fer esport és la millor manera de mantenir un bon pes. Molts petons!!