¿¿??...
Hola!
Últimament porto uns dies una mica complicats, en els que dono masses voltes a les coses i en faig de tot un gra massa. Sobretot en el tema de l'amor, els nois...
Fa uns mesos que estic de rotllo amb un noi. Els dos ens agradem, però vam decidir de anar a poc a poc en comptes de començar amb una relació seria. Farà uns dos mesos que estarem així, i al final m'estic començant a cansar, ja que sempre es repeteix la mateixa historia.
Fa dos mesos em va obrir per whats i vam estar parlant, ens vam veure i ens vam liar per primera vegada, i aquí va començar tot el rotllo. Però després no ens vam tornar a parlar més per whats, i quan ens veiem actuàvem només com amics. Al cap d'unes setmanes em va tornar a obrir i van tornar a tontejar, i quan ens vam veure ens vam liar. Però al cap de dues setmanes més em va deixar de parlar, i així successivament. Puc entendre que no parlem tots els dies, però que em deixi de parlar de cop no, i sense que li hagi fet res ni ens haguem enfadat.
Al principi, quan vam començar, em va dir que no volia res serio perquè tenia por. No volia corre i preferia començar a poc a poc. Jo ho vaig acceptar. A mes, davant de la gent es vergonyos, i cap dels dos fa res per quedar-nos a soles. Com que es vergonyos en públic vaig pensar que potser hauria de començar a donar els passos jo, i així li dono més seguretat i tal...
Però l'altre dia ens vam veure i, tot hi que volia, no em va donar la gana de quedar-me a soles amb ell. Començo a estar cansada de que sempre es repeteixi la mateixa história, de que estiguem dos setmanes super bé,i dos setmanes que ni ens parlem. I començo a estar cansada d'anar-li al radera.
Una amiga meva pensa que només tenim rotllo quan a ell li interessa. I he arribat a pensar que es veritat.
Uns altres amics també han opinat el mateix, i crec que el millor que puc fer és "passar" més d'ell, que si ell realment vol algo ja vindrà, que no he de ser jo la que ha d'estar a la seva disponibilitat. Però per altra banda penso que potser, si deixo de liar-me amb ell, encara que nomes sigui per un temps, potser s'enfada amb mi i es pensa que ja no vull res i ho deixem. El que si que se es que no vull perdre la nostra amistat, això segur. Però no se si el correcte es "passar" d'ell perquè se'n doni compte del que fa i que vegi que em pot perdre, o seguir igual que ara. La veritat es que no se què fer, perquè em resulta molt difícil passar d'ell, però tampoc se si seguir igual que ara és lo correcta. Alguns man dit que parli amb ell i que ho aclarim, però no se si servirà de gaire, i a mes tampoc se que dir-li. Que podria fer, i que és lo més correcte??
gràcies :)
InterPersonal

Hola bonica,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Quan comencem una relació, a vegades és difícil establir quines són les regles del joc, oi? Pel que sembla vosaltres ho vau fer (potser les va marcar més ell que tu, tot i que tu les vas acceptar), però ara no t'hi trobes còmode.
El que podries fer és intentar parlar amb ell i explicar-li que no et sents a gust amb aquest tipus de relació que teniu. Li pots exposar el que t'agradaria que passés i intentar "negociar" un punt on tots dos us trobeu còmodes.
Segurament, si això evoluciona, ho haureu d'anar adaptant a les circumstàncies i a les necessitats de cadascú. Per tant, és important que tinguis clar quins requisits necessites, per així poder establir uns límits sobre el que vols i el que no vols. En funció de com vagi aquesta conversa, tindràs més elements per decidir com continuar (és a dir, com reacciona ella, què vol i què espera, què li agradaria, com se sent....).
Una abraçada!
www.consultajove.cat