Trucades molestes
Hola, sóc una noia que faré 15 anys aquests finals d'estiu i estic fent tercer d'ESO. No sóc la típica que exposa els seus problemes a pàgines web o aquestes coses, però m'agradaria saber l'opinió d'algú que no em conegués per ser poder imparcial i no jutjar-me, ja que els altres adults ho farien.
A l'escola, des de tot aquest curs i part dels curs passat rebo trucades de gent rient-se de mi. Al desembre, vaig dir al coordinador del meu curs el nom de la noia que ella i els seus amics ho feien, ja que sabia qui era per la veu. Ara, em truca un altre número, sense privat, i es va alternant amb un altre. He mirat el seu whatssap però no tinc manera de saber si és ella de nou o un dels seus amiguets. Aqui va la consulta:
Ho torno a dir als professors?
Crec que només volen cridar l'atenció i ho farien més si ho tornés a dir als profes. Per altra banda, jo passo i no agafo més les trucades, ja que intentar descobrir la veu no m'ha funcionat aquest cop. Necessito saber que és millor: Muntar un pollo al curs amb els profes, passar d'ells o resoldre-ho jo sola? Les meves amigues estan indecises com jo, però creuen que he de passar i pararan.
Gràcies.
InterPersonal

Hola bonica,
Ens sap molt greu la situació que estàs vivint. Ningú hauria de trobar-se en una situació així.
Per com ho expliques, dóna la sensació que ho portes bé, per tant, mentre no et suposi cap patiment, pots continuar ignorant les trucades. Centra't en les teves amigues i en fer allò que t'agrada. Veuràs que si no hi ha cap reacció per part teva, és molt possible que disminueixin aquestes trucades.
Ara bé, en el moment en què et comencin a angoixar, preocupar o molestar, sigues valenta i torna a dir-ho als professors i també als teus pares. Els adults us han d'ajudar a protegir-vos, per tant, tens tot el dret a demanar que hi posin mà.
Fes el que necessitis segons com t'afecti a tu, d'acord? Ja que el teu benestar és el primer!
Una abraçada!
www.consultajove.cat