Ajuda, preocupada
Sempre m'he obsessionat pel meu físic fins al punt de deprimir-me gairebé, mai m'ha agradat com sóc, etc. Algun cop havia intentat fer dietes combinant-ho amb molt esport, però ho tornava a guanyar tot ràpid i no em servia de res.
Aquest últim any la meva obsessió ha augmentat moltíssim, i el complexe que tinc cada cop és més gran. Vaig començar menjant poquíssim o menjant molt poc al dia, i inclús arribava a fer-me vomitar sovint, a més estava constantment fent esport. Sé que això no és gens bo, i és per això que intento corregir-ho, però no sé si és perquè el meu cos s'ha acostumat o per què és, però és com si el meu organisme no acceptés l'aliment, o bé se'm treu la gana i cada cop que em posen menjar m'entren com nàusees o bé quan ho he menjat ho vomito directament, a més, si aquell dia no vomito, em sento súper plena i e veig com "obligada" a fer-me vomitar jo. No sé que fer, no sé per què em passa això. Ajuda siusplau!
PD: moltes gràcies per la consulta i per fer el que feu i que sigui anònim siusplau!
Sara Bujalance

Hola hatsunemiku! Gràcies per compartir amb mi la teva situació, imagino que ho estàs passant molt malament i em sap greu, no t'ho mereixes. Pel que expliques és molt possible que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns són greus i perjudiquen molt a la persona que els pateix, però tot i ser greus es poden curar si la persona demana ajuda. Per això és fonamental que parlis amb els teus pares i els expliquis. Sé que pot ser difícil fer-ho, però un cop ho hagis fet t'hauràs tret un pes de sobre i ells t'ajudaran en tot el que puguin. Tu no tens la culpa del que t'està passant, necessites ajuda (és la única manera de recuperar el control de la teva vida), i els teus pares volen ajudar-te tal i com tu voldries ajudar-los a ells si tinguessin un problema. Parla-hi el més aviat possible. Molts ànim i molts petons!!