Confusió amorosa total
Hola! Vaig a 3r d'ESO i estic molt confusa i perduda. M'estic distanciant de les amigues i no se ben be quin noi m'agrada ni si sento algo pel meu ex.... Un dels altres ara no em parla, un altre s'ha mudat, un altre es droga i els meus pares aquests ultims dies discuteixen molt i els meus germans em posen molt nerviosa.... Pero ara us voldria perlar sobre les amigues i els nois:
M'estic tornant boja perque no se si m'agrada un noi o un altre, tontejo una mica amb els dos pero ara he vsit que son millors amics i si acabés sorint amb qualsevol d'ells, l'altre s'enfadaria amb mi o amb el seu millor amic! Crec que els dos estarien contents a mi i jo ja se a quin prefereixo, pero tinc por de fer-lì mal a l'altre. A més el que m'agrada més es va liar fa poc amb una ex amiga meva pero ella no vol res amb ell i les meves amigues s'estan enfadant amb mi perque saben que tontejem i diuen que li estic fent mal a la meva ex amiga amb la que es va liar, pero ara ja no tenen res i ni tansols parlen per whatsapp! I la meva ex amiga ja no es amiga meva perque aquest estiu a ella li agradava un noi amb el que parlava per whatsapp pero cuan es van veure jo tambe hi era i ell es va enamorar de mi i jo de ell i ella es va enfadar amb mi, encara que jo no sabia que a ella li agradava aquell noi! I tothom pensa que nomes li faig putades a la meva ex amiga pero no es la meva intencio joder! No se que puc fer... Ajuda siusplau!
PD: No se si m'he explicat del tot bé....
InterPersonal

Hola mackate! Carai quin embolic! em sembla que aquí el que passa és un problema de comunicació. Primer de tot, qualsevol decisió que prenem a la vida comporta unes conseqüències, les quals poden ser millors o pitjors per tant, el primer que has de fer és pensar quines seran les conseqüències de les teves decisions i acatar-les. No si val a dir: "ai, jo no sabia que passaria això,...." a vegades aquestes conseqüències les podem deduir nosaltres sols i altres vegades hem de preguntar als altres quina seria la seva reacció. Un cop tinguis clares quines seran aquestes conseqüències és el moment de prendre una decisió, valorant els pros i contres del que pot arribar a passar.
Si prens les teves decisions així, sabràs que passi el que passi estàs disposada a acceptar les conseqüències. Qualsevol decisió comporta un guany i una pèrdua. si et quedes amb el noi pots perdre una amiga, si et quedes amb l'amiga pot perdre el noi, què estàs disposada a sacrificar? Ningú pot decidir per tu, ets tu la que t'has de responsabilitzar dels teus actes,
Espero haver-te ajudat!!
Marina Marull, psicòla a InterPersonal Vic. www.interpersonal.cat/marina.marullpsicologa@facebook.com