Amiga amb emfermetat
HOLA!! Necessito ajuda però ja. Comento aquest apartat de "psicologia" perquè el de l'alimentació no em respon i necessito ajuda però ja.
El cas es que tinc una amiga que fa dies que no va a l'institut,pel whatszapp li vaig preguntar perquè no venia. Em va respondre que era perquè tenia una enfermetat que consisteix en no menjar res, només beure aigua a la setmana.
Desde aquell dia, m'ho va explicar tot i ara es vol morir perquè no suporta aquesta enfermetat. Fins i tot m'ha demanat que la mati jo, i m'ha suplicat!! Jo m'he quedat sense paraules.
Li he dit que no pot continuar aixì, i que demenès ajuda però ella, passa. Diu que li dóna igual perquè ja que està malalta i mai ha sigut feliç, és el seu moment únic per morir-se
Jo no sé què fer, m'ha dit que aquest dilluns anirà a una clínica. Només li he dit que si necessita ajuda o algo que m'ho digui però ella només vol que la mati. I jo sóc incapaç de fer algo aixì, no puc matar una amiga, és massa fort!!!
Ajuda siusplau!! Urgent!! No vull que la meva amiga és suicidi! Ajudaa!!
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
És normal que estiguis preocupada! Quan un amic o amiga està greu, ens venen totes les pors. Segurament ella t'ha comentat això en un moment de desesperació!
Tu no tens cap responsabilitat sobre ella, d'acord? Això ho has de tenir clar! (i si veus que aquests comentaris són cada vegada més sovint, serà millor que ho comentis als seus pares, al vostre tutor o fins i tot als teus pares, i ells seran els encarregats de posar-hi solució).
Per altra banda, el teu paper com a amiga és donar-li suport. Fer-li costat i recordar-li per quins motius ets amiga seva! També serà positiu que dediqueu algunes estones a parlar de tu o de coses que compartiu, (però sempre demanant-li permís a ella), així potser se sent més connectada amb el dia a dia.
Una abraçada!
www.consultajove.cat