Sensació d'estar sola:(
hoolaa!! Primer de tot, dir que m'encanta adolescents.cat!!
Tinc 12 anys. El problema que tinc es que els meus pares treballen molt, tant que casi mai els veig...després, a l'insti, doncs sempre estic sola...tothom m'insulta i m'odia. A l'hora del pati sempre "macoplo als grups" i la gent em fot fora, o bé s'en van. A l'asignatura de gimnasia sempre hi ha un capità per elegir les persones que volen que hi hagi el seu grup i jo sempre sóc l'ÚLTIMA!
Quan acaba la classe, vaig a casa sola, obro la porta, vaig a la cuina, em trobo el dinar a la taula...però estic sola. Aixì és cada dia per mi. Sempre sola,sense amics, sense pares, sense res...avegades quan estic sola,, faig les coses que m'agraden : canto, faig poemes, treballo, estic amb els gats...però estic trista sempre i no se que fer per ser feliç. Faig 4 extraescolars i em relaciono amb molta gent de fora, però a l'insti no tinc a ningú!!
I bueno això...que em sento sola i nosé que fer.
Ajudaa, siusplau!!
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenc que et sentis trista i em sap molt greu la situació que tens a casa i a l'institut. Però et demanaré que facis un exercici d'ENDREÇA, és a dir, de separació per àmbits:
- A les extraescolars et relaciones amb molta gent i dius que estàs bé, oi? Doncs pren aquestes estones com un dels regals del dia! És fantàstic tenir un moment al dia en què et sents bé amb tu mateix, així que disfruta'l!
- A l'institut, per què no proves de conèixer altres persones? Sé que pot semblar difícil, però a vegades hem de ser valents i menjar-nos les pors. Així ens podem apropar als altres i interessar-nos per ells, per les seves aficions, els seus gustos... Veuràs que la gent és molt diferent quan li agafes una mica de confiança!
Ara bé, els insults no els pots tolerar! És una falta de respecte i ho has de notificar als teus professors i també als teus pares, ja que són ells qui t'ajudaran a frenar-ho, d'acord?
- Per últim, amb els teus pares, serà difícil que canviïn els seus horaris, però us podeu inventar algun sistema per passar més estones junts, o com a mínim, que siguin més divertides. Ja sigui a través de proposar jocs, sortides, o deixar-vos notes per casa! Sigues original i busca la manera de sentir els teus pares més propers. Veuràs com et responen amb tot el carinyo!!
Una abraçada molt forta!!
www.consultajove.cat