Estereotips difícils...
Hola adolescents!
Veureu, soc molt fan dels llibres, en concret de les novel·les romàntiques, tipu "orgullo y prejuicio", en plan un amor dificil pero vertader i aixo. I la veritat es que hem fa por que jo mai senti el que espero sentir... tinc espectatives altes amb l'amor i crec que es per el fet de llegir tants llibres romantics.
Tindria que rebaixar les espectatives? Serà tant maco com ho pinta la Jane Austen a Orgullo y Prejuicio, o com al llibre After??? I per últim,quan m'enamori com ho sabre?
Gracies i petonets! :p :)
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Les novel·les romàntiques són molt boniques, però són ficció, igual que les pel·lícules. Ens serveixen per imaginar i, sobretot, per alterar les nostres emocions identificant-nos amb els personatges.
Els amors de veritat no són com a les pel·lícules o els llibres de Jane Austen, però són reals, que és el més important. Quan t'enamoris ho notaràs, no pateixis!
El que sí que has de tenir en compte és que la persona de la que t'enamoris, segurament no reaccionarà com tu t'esperes. Ell o ella poden tenir altres referents (haver llegit altres llibres o vist un altre tipus de pel·lícules) i aquesta és la part divertida de l'amor: Com encaixar el que tu esperes i el que l'altra persona espera?
Deixa que tot arribi...no t'avancis! Una abraçada lectora!
www.consultajove.cat