Família
Bones,
A casa meva els problemes no es resolen, i això vol dir que aprens a callar i a guardar allò que penses, perquè sinó, reps per totes bandes, i no avances en cap aspecte, per tant, no pots demostrar opinar diferent a cap dels presents, perquè al ser 6 a casa, doncs es crea un gran guirigall. A més a més, quasi mai hi ha silenci, i duc posats gairebé sempre els auriculars per escoltar musica. Diàleg inexistent, en resum.
El problema rau en que, cada cop em costa mes expressar-me, i amb els amics no hi ha cap problema, perquè som mes del joc i de la broma, però amb les amigues, que en el meu cas són més de preocupar-se per aquestes coses, doncs de vegades s'enfaden, i a mi em sap greu perquè tinc aquesta dualitat de voler i no voler-ho explicar, ja que curiosament progressivament, quan vas creixent, te més importància, però jo sóc de les que considera que els problemes són tonteries, ja que els que es solucionen els hi cal temps i els que no, persistència, i quan els explico doncs es com si els hi dones importància, i aleshores els hi dono mes voltes. I com que jo elles doncs si que procuro ajudar-les i que no s'entressis amb el cúmul de coses que a tots ens ronden. I clar, mi això de que els interessi les meves coses, doncs se'm fa estrany..
A part, tot el que son signes d'afecte, tampoc m'agraden, també per els problemes de casa, cosa que de vegades em senti com un robot.
M'agradaria saber si aquest últim aspecte li he de fer gaire esment, i si hi ha alguna solució respecte el primer cas. Ja que amb la selectivitat a sobre els problemes s'acumulen i es enrenou..
Gràcies.
InterPersonal

Hola woodpecker,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Tots tenim diferents moments de fer front als nostres problemes i tu tens aquest. Si no et comporta problemes o patiment... no cal que el canviïs!
Per altra banda, dius que t'agradaria ser més afectuosa. És difícil si ho forcem, però pots intentar apropar-te més a les persones amb qui tinguis més confiança (toca'ls una mica més, fes-los alguna abraçada o algun petó), o també ho pots mostrar a través de les paraules (utilitza paraules més boniques, fes més elogis o digues que els estimes), veuràs com mica en mica t'anirà sortint de forma més natural ;)
A vegades, per canviar una cosa ens calen dos elements:
- Que sigui important o necessari
- Entrenament!
Així que ja saps què et toca! a posar-ho en pràctica!
Una abraçada
www.consultajove.cat