SOMNI DE MODEL vs PARES
Hola,
des de l'any passat a principi de curs que vaig descobrir una agència de models (de confiança) on hi va una noia que jo conec. Llavors em vaig informar de les activitatas que feien: taller de maquillatge, taller de moda ( ensenyar-te a vestir millor i aprofitar totes les peces, etc) i d'altres, i la veritat es que em va encantar. Des de llavors que desitjo anar-hi i seria molt feliç si per fi ho aconseguís. Però hi ha un petit problema: ELS MEUS PARES. Ells no em deixen anar-hi. Els hi vaig explicar que era el meu somni ique era el que desitjava més però em van dir que ells no es gastarien els diners perquè jo fos ( citant textualment les paraules de la meva mare) "la señorita de compañia d'algú". Vaig parlar amb ells i els hi vaig dir que només eren tallers i que no eren necessariament per ser model, també per pujar l'autostima i trobar-me millor amb mi mateixa però la resposta va ser i continua sent un NO. Aquest curs següent m'agradaria anar-hi però ja no sé com convènce'ls. Què puc fer? Em pots donar algún consell o alguna manera de parlar amb ells perquè cedeixin? Vull anar-hi més que res, és el meu somni i sé que si no hi vaig m'enarrepentiré.
Gràcies adelantades
InterPersonal

Hola!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs et diria que ara mateix els teus pares han d'assumir aquest cost i ells també decideixen. El que pots fer és seguir amb el teu sòmni, però aplaçar-lo per quan puguis ser tu al que et paguis l'agència. No els hi pots exigir alguna cosa que ells no hi estan d'acord.
Demostra'l-s'hi que t'importa i paga-t'ho tu quan puguis començar a treballar, o d'aquí uns anys quan hagis acabat els estudis, o ho compagines amb altres estudis.
Ells no tenen aquesta obligació. Els sòmnnis són de cadascú. I per lo de l'autoestima de moment intenta cuidar-te i estar satisfeta amb la teva vida. Una feina o un somni tampoc ha de definir la teva autoestima.
Eli Aulet www.interpersonal.cat