Nose que fer
Holaa.... Necessito la vostre ajuda, tinc una amiga que els seus pares sestan seperant, els estudis no li van gaire be, i li han diagnosticat un principi de depressio. Ella diu que no en te, pero esta clar que si. Passa molta estona sola, la seva mare treballa molt i a les 10:30pm senva a dormir, el seu pare es la que es quedava amb ella pero ara sen anira de casa. No te ganes mai de fer res, i nose com ajudarla. Estic vivint fora i no puc estar a sobre d'ella tot lestona. Intento que surti de casa pero no vol i jo no puc fer gaire. Estic buscant algunes coses per fer a lestiu amb ella, pero tampoc nose que fer i que no costi molt diners, ella es molt cabezota... Va al psicolag. Bff estic molt molt preocupada per ella i soc la unica amiga que ho sap tot aixo. I fa poc que ho ha deixat amb el seu xurrri, diu que no es feliç, que no oinsomriu la vida. Necessito un consell😭😭😭
InterPersonal

Hola Hp
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Respiro en el teu mail aquesta preocupació que dius...jo et diria que està bé que la recolzis, que hi parlis, que l'escoltis...i també que li vagis dient que ha de fer alguna coseta, que li anirà bé, que es sentirà més alleugerada...
Cadascú té el seu ritme...a vegades des de fora ho veiem molt clar, però des de dins és més lent.
Potser aniria bé que també parléssiu de les cosetes que li agraden i de coses que vegis que si que li van bé, sense convençer-la de res. Això ja ho has provat i no funciona ara mateix o funciona a poc a poc.
Canvieu de tema i parleu de coses positives i agradables, potser primer costarà trobar-les però a totes les vides n'hi ha. Sinó parelu de hobbies o de grups de música que us agradin...etc.
Endavant
ELi Aulet www.interpersonal.cat