No se que fer!!!
Bon dia...
Tinc un problema força greu que és que la meva amiga es talla... Va començar a fer-ho quan la majoria de amigues seves ho feien.
Sincerament no se perquè ho fa... La seva vida es perfecte... Te uns pares que l'estimen i es preocupen per ella, te unes amigues que tot i que ella es porta fatal amb nosaltres i en tracte molt malament estem sempre al seu costat, i té TOTS els capritxos que vol...
Vull ajudar-la, però com ho faig? I per altre banda, com puc fer-li veure tot el que? Perquè la meva paciència té un límit i tot i que no vull fer-ho tard o d'hora acabaré marxant com em continui tractant tant malament, no penso tolerar que m'amargui la vida.
A pesar de tot això quan veig les seves ferides als braços se que no la puc abandonar, que ara em necessita més que mai, però per estar amb ella m'aïllo bastant dels meus amics i això m'afecta negativament.
Moltes gràcies!!
Petons i abraçades!!!!!!!!!!!!!!!
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc que estiguis preocupada per la teva amiga, té molta sort de tenir-te!!
Sé que és complicat estar al costat de la teva amiga i que segurament tens la sensació que et necessita, però també has d'intentar estar bé amb tu mateixa. Per tant, hauries d'intentar combinar estones amb ella i estones per tu mateixa, ja que una amistat és una relació de reciprocitat. Busca estones per passar amb ella on parleu de com se sent i com està, però també demana-li moments per parlar de tu i de les teves coses.
Tu no tens la responsabilitat sobre ella, ja que és ella qui ha de decidir si vol continuar fent això o no. Si veus que la situació continua així o empitjora, potser hauràs de parlar-ne amb els seus pares o amb el vostre tutor.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat