Deman-ho ajuda..
Bones,sóc una noia que baixo fàcilment de kg en sentit de que puc fer dietes i esport però arriba un moment que començo a menjar desesperada i torno a pujar molt..Jo crec que vull tenir un bon cos,unn cos que ami m'agradaria veure'm però no o aconsegueixo,no tinc prou motivació..Vull baixar 5kg i no ho sé com fer-ho,alguna dieta o menjar especial que em pugeu recomanar?
Anònima..gràcies!
Sara Bujalance

Hola sia! El que t'està passant és molt típic: és l'efecte rebot de les dietes "miracle" per aprimar. Sempre que es perd pes fàcil i ràpid, es torna a guanyar fàcil i ràpid també. I sempre que reduïm la nostra ingesta, de manera que mengem menys del que el nostre cos necessita, després arriba l'ansietat i l'afartament (el que tu dius menjar desesperada). Per evitar aquestes pujades i evitar ingestes compulsives el que has de fer és ser constant en una alimentació saludable (tal i com marca la piràmide alimentària), i fer esport de manera habitual. Aquestes són les claus no només per aconseguir un bon pes, sinó que també serveix per mantenir-lo un cop s'ha aconseguit. Els resultats d'una alimentació saludable i de la pràctica d'activitat física no són immediats, s'ha de tenir una mica de paciència (es nota al cap d'un mes aproximadament), i és un procés progressiu i lent, però que val molt la pena perquè és l'únic que realment funciona. Menjar suficient (sense passar gana), i repartit en 5 àpats ( 3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda), evitarà que tinguis ansietat i que mengis a la desesperada. Molts petons!!