La pija
Hola bon dia. Estic bastant desesperada pel fet de que a l'escola m'apodin pija. A mi m'agrada el rosa i tinc la sort de permetre vestir de marca però per la resta sóc normal! Per tant, no entenc molt bé el concepte de ser o deixar de ser pija, a més, és dolent?
InterPersonal

Hola Sofia!
Durant l'adolescència és quan més tenim la necessitat de classificar la gent en grups, a vegades aquesta classificació ens ajuda a definir a la gent abans fins i tot de molestar-nos a conèixer-la i la majoria de vegades en perdem la riquesa dels detalls. En alguns casos, és la pròpia persona que escull voluntàriament a quin grup vol pertànyer i evidentment no s'ofèn quan l'etiqueten però en d'altres casos, que no són tan clars, no és tan agradable que t'etiquetin. No sempre ens sentim que formem part d'un determinat grup, ja que no sempre reunim totes les característiques que el conformen, ni tan sols hem tingut la intenció de pertanyer-hi. Crec que això és el que t'està passant a tu. Tan sols per un parell de coses t'han posat en un grup i ni tan sols s'han molestat en conèixer-te més fons. No et preocupis, pensa que significa ser pija. És dolent? Jo crec que depèn de què entengui cadascú per ser pija, si simplement té relació amb la manera de vestir, potser si que ho ets, i què? però si té altres connotacions, que tenen més a veure amb la teva manera de ser o pensar, hauràs d'aconseguir que la gent que et diu pija et conegui de veritat i s'adoni que darrera de la roba hi ha una noia normal com dius tu. Un cop et coneguin, segur que ja no et tornaran a dir pija amb despreci, n'estic segura!
Ànims!
Marina Marull www.interpersonal.cat