No menjo saludable
Hola,
m'agradaria que m'ajudessiu!
Mireu, tinc 13 anys i peso 41 i medixo 150, io em trobo gorda per a la edat que tinc, vui menjar saludable, equilibrat, però ami la verdura no m'agradaga gens, i el peix poc, i de llaminadures casi que no en menjo, i de xocolata i coses d'aquestes tambe ne minjo poc, que puc fer per a menjar saludable, equilibrada...?
Ajuda'm, gràces:)
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot, el teu pes està bé, no necessites aprimar res! Així que per això no t'has d'amoïnar. Ara bé, tot i estar bé de pes és molt important menjar saludable de cara a mantenir un bon estat de salut, que és el més important. Sé que canviar hàbits alimentaris costa una mica, però si poses una mica de constància i d'esforç ja veuràs com els adquiriràs abans de que te n'adonis. Es calcula que necessitem entre 3 i 4 setmanes per instaurar hàbits nous, així que si fas l'esforç durant un mes, després ho faràs de forma "automàtica" i serà molt més fàcil. Per adquirir uns nous hàbits demana ajuda a casa, els pares et poden donar un cop de mà molt important. No siguis massa exigent, ves a poc a poc, introduint aliments nous a poc a poc i de forma progressiva. I el més important, fes un esforç a l'hora de menjar verdures i peix. Potser ara no t'agraden, però a la que t'hagis acostumat sí t'agradaran, ja veuràs. Molts ànims i molts petons!!