Sobrepes =)
Hola!!! Com esteu??
Sóc una noia de 14 anys que medeix uns 1,73m. i pesa uns 82kg. Sóc concient que tinc sobrepes i per això m'agradaria saber cuants kilos hauria de perdre.
Moltes gracies per tot.
Un abraçada.
Sara Bujalance

Hola Estels01! No et preocupis per si has de perdre quilos o no, ja que el pes és una cosa molt relativa que depèn de moltes coses: genètica, estat de salut, estil de vida, activitat física, etc. A més, estàs en edat de creixement i això fa que perdre quilos sigui molt arriscat per al teu desenvolupament. El que has de fer per assegurar-te un bon pes i una bona salut és menjar equilibrat (aquí tens l'explicació de la piràmide alimentària:
), repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser una peça de fruita o un iogurt, per exemple), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Fent tot això el teu cos es posarà, de forma natural, en el pes que més li convé. El que també has de fer és visitar el teu metge, ell/a et donarà consell i et farà un seguiment per tal de controlar que mantinguis un bon pes i una bona salut. Molts petons!!