Faig les dietes i m'aprimo però de seguida engreixo...
Hola! Bueno primer que res dir, que tinc 12 anys i faig 1'55 metres d'estatura, ara peso uns 56 kg. Antes de l'estiu passat encara no feia el metre cinquanta i pesava gairebé 60kg... Aquest estiu em vaig ficar a fer dieta perquè això no podia ser, la infermera em va dir que estava pitjor que en sobre pes... Vaig baixar 7kg i vaig augmentar 5cm, la infermera es va quedar bocabadada pel canvi però ara que he deixat la dieta he tornat a engreixar i si, a vegades faig un mes o una setmana o dos de dieta però quan m'ho deixo torno a engreixar, no se portar una rutina... Vosaltres sabeu alguna dieta més fàcil o que es pugui menjar més variat, o algun exercici o algo per a aprimar-te i que et sigui més còmode, que no et canses tant o alguna cosa així?
Es que la veritat ara em veig molt gorda i em vui aprimar, si sabeu alguna pàgina tant per a fer exercici o que surtin dietes per favor fiqueu el link.
Moltes gràcies! Se hos estima adolescents!
Sara Bujalance

Hola Agnes! El que t'està passant és una cosa molt típica: fer dieta per aprimar i tornar a guanyar el pes un cop deixes la dieta. Això passa perquè fer una dieta un temps no funciona realment, la única cosa que realment funciona per aconseguir un bon pes i mantenir-lo és ser constant en una alimentació saludable i en fer esport de manera habitual (al voltant de 3-4 cops a la setmana). La millor pauta per seguir una alimentació saludable és seguir les recomanacions de la piràmide alimentària, aquí la tens explicada amb un vídeo i tot:
I, sobretot, no t'obsessionis i parla amb el metge per a que et doni un cop de mà organitzant la teva alimentació. Molts petons!!