M'agradaria tonificar una mica...
Hola bones:D
Tinc 15 anys, mesuro 1,75m aproximadament i peso al voltant de 62kg aprox.
Crec que la meva relació entre alçada i pes està bastant bé però m'agradaria eliminar una mica de greix (no massa) i tonificar una mica de forma general el cos.
Tinc una mica de cartutxeres (no gaire) i una mica de greix als pectorals i als braços (poc).
Ara mateix no practico cap esport des de fa uns 6 mesos perquè al lloc on visc és complicat fer extraescolars per les tardes. Tinc més o menys una 1h o 1,5h lliures cada tarda i tinc pensat sortir a córrer i fer alguns exercicis per a baixar per i tonificar.
Quant de temps hauria de córrer per anar bé? Quanta distància? A quin ritme?
M'agradaria que em donéssiu alguns consells i activitats per a aprimar-me (exercicis i dieta) i també alguns exercicis i dieta que podria seguir per a tonificar.
Gràciesss:3
Sara Bujalance

HOla patpet123! Pel que fa a l'alimentació no cal que facis res en particular, simplement menja de forma equilbrada, ja que és la millor manera de mantenir no només una bona salut, sinó també estar en forma i tenir un cos tonificat. Pel que fa a l'esport, si tens l'oportunitat de fer al voltant d'una hora cada dia serà fantàstic. Si no pots cada dia, fent-ne 3 hores a la setmana ja n'hi hauria prou, tampoc cal que t'obsessionis. Durant aquesta hora fes l'esport que més t'agradi, si t'agrada córrer ok, però també pots anar en bici, per exemple, si t'agrada. Pel que fa al temps, els quilòmetres i el ritme ho hauràs de fer en funció de com et trobis tu. Sobretot no facis sobreesforços per evitar lesions i/o evitar que et desmotivis aviat. Comença amb el ritme i el temps que puguis i a mida que vagis entrenant ves augmentant. Molts petons!!