millor amiga amb problemes?
Hola, desde fa dies la meva millor amiga no menja res perque diu que està ''gordaa''.. se'n va a correr i fa natació pero menja molt poc, llença els entrepans a l'hora del pati, i avui m'he assabentat que menja poquisim a casa, (m'ho a dit ella) no se que dir-li perque mengi més, tinc por de que li passi algo i acabi a l'hospital.. perque ella no està grassa, pero el seu pare li va dir que tenia que aprimarse i li va sentar molt malament i ara no vol menjar perque esta encaprixada amb aprimarse, jo li he dit que deixant de menjar no aconseguira res, pero no em fa cas! que li puc dir? tinc por.. moltes gracias per l'ajuda!
Sara Bujalance

Hola! Pel que dius és molt possible que la teva amiga estigui patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns són malalties molt greus en les que la persona se sent molt malament amb si mateixa, sobretot amb el seu cos, i s'obsessiona amb el pes i el menjar. Però tot i ser malalties greus es poden curar si la persona rep ajuda especialitzada. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar suport i recolzament a la persona afectada, però malauradament no la podeu curar. Han de ser els seus pares els que la portin al metge. Per això el millor que pots fer és animar a la teva amiga a que parli amb els seus pares, segur que tot i que el seu pare li fes aquell comentari no volia que es poses malalta. Al contrari, els seus pares volen que estigui bé. Si veus que ella no parla amb els seus pares, aleshores serà necessari que hi parlis tu directament amb ells o amb els professors, per tal de que la puguin ajudar. Fent això és possible que al principi s'enfadi, però segur que més endavant entén el que has fet i t'ho agraeix, adonant-se de que ets una bona amiga de debò. MOlts petons!!