rdyjyjy7
Mira que ja fa com casi 2 mesos que ma agafat un paranoia, que es que.... em fan molta por els zombis... si d'eus pensar que estic boja o que això no es res però e arribat en que no he pogut dormir i m'agafen atacs d'ansietat... la meva mare ho sap el meu pare no, kuant li vaig dir la meva mare em va dir que anes el sicolek del cole, però em fa bastant de corte que vols que et digui xd. Bueno ja fa casi un mes k no m'agafen cap atacs ni res perquè dormo amb la llum oberta, i quant m'estic a punt de sobar tanco la llum. i kuant penso k faig tot això per adormir m'avergonyeixo totalment i no se que fer em pots ajudar siusplau estaria molt agraida :) (sóc noia)
InterPersonal

Hola "anant de pitxor a millor...crec". Sóc l'Assumpta, psicòloga d'interpersonal.
Primer de tot, pensa que no estàs boja i intenta relaxar-te. Ja que com més voltes hi dónes pitjor. A tots i a totes ens ha passat algun cop que ens costa adormir-nos per diferents motius, i és molt fotut. De vegades perquè anem molt estressats a la feina o al cole, de vegades per problemes amb la parella o la família, econòmics, etc. I de vegades...també perquè com tu dius, fruit d'una película que hem vist, o alguna cosa que ens han explicat en relació al que tu dius (peli de terror, història real impactant, mort d'algú, etc.) ens queda la "paranoia" ficada al cap i durant uns dies no ens la treiem del cap. Intenta esbrinar des de quan et passa i el motiu que ho pot haver provocat, segur que el trobes. Intenta parlar-ne amb algú (estaria bé que en parlessis amb el psicòleg o psicòloga del cole, ja que és una persona que no et jutjarà i et podrà donar algun consell) i quan vagis a dormir intenta distreure la ment amb alguna altra cosa perquè no et tornin a venir al cap els mateixos pensaments: llegir un llibre o una revista, mirar-te una peli (no de terror ni d'intriga), escoltar música...però amb l'objectiu de relaxar-te. També pots practicar algun exercici de respiració o de relaxació (demana-li al psico). Per últim, no te n'has d'avergonyir perquè aquestes coses ens passen a tots.
Com tu dius...segur fque la cosa va a millor. Una abraçada.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat