Hola
Bon dia,
En tres mesos faig 18 anys i la meva vida sexual és molt menys activa del que m'agradaria. En tota la vida només m'he "liat" amb una noia i ara ja fa més d'un any d'allò. Ja sé que som els nois els qui hem de fer el pas, però com que no estic acostumat a fer-ho em costa. Tothom diu que surti més de festa, però amb els estudis m'és impossible. A més, no tinc gaire relació amb cap noia (només parlo amb les de classe), però no em considero lleig ni molt menys. Que puc fer per aconseguir que les noies vagin darrere meu? O sinó, què he de fer per aconseguir alguna cosa amb noies que només conec de vista i de les xarxes socials?
Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola confucio! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal. La veritat és que encara se t'obriràn moltes portes a partir dels 18 anys, no et sentis de cap manera per només haver-te liat amb una noia! I una altra cosa, no és cert que els nois sempre hagiu de fer el primer pas!! Això passava a l'època dels àvis, ara va d'una altra manera el tema. A les noies també els hi agrada expressar el que senten i poder decidir!! De totes maneres anem a veure què podem fer! Per exemple, revisa com ets davant d'elles. Si creus que ets molt vergonyos, mira de fer-te un pla de coses que pots fer diferents i que faries si no tinguéssis tanta vergonya. Per exemple: xerraries més pel facebook amb elles, entraries més direactament de cara a parlar, etc. I comença a fer cosetes d'aquestes. Fes una llista ben llarga! Confia en tu mateix i pensa que pots aprendre molt de tu mateix tiran-te a la piscina i que és molt important fer-ho. No ens podem quedar sempre a la zona de confort, hem de fer canvis i veure què aprenem!! Amb els estudis, és cert que hi ha feina, però també t'has d'organitzar un temps setmanal per a poder sortir, a no se que sigui en època d'exàmens i toqui pringar! Parla directament amb les noies, no t'hi relacionis només amb les xarxes socials!! I no deixis que la por o la vergonya et governi!! tu ets més que tot això! Endavant ! Eli Aulet www.interpersonal.cat