:(
Tinc 14 anys i una mica de sobrepes. Tinc una mica de panxona i les meves cames semblen pernils iberics. Els meus braços tampoc m'agraden gaire. La veritat es que tinc bastanta sort. Vull dir, algun cop m'han dit grasa o s'han rigut quan he portat pantalons curts, pero res comparat amb moltes nenes amb el meu cos. No em fan bulling ni res, el cas es que jo no hem sento be amb el meu cos. Ja es questio de mi, de veurem i sentir-me be. Practico esport, fins i tot vaig a un esplai on fem caminades i tal. Tampoc no abuso dels dolços ni res. Algun cop he vomitat pero me n'he penedit rapidament. Se que aquest problema s'ha plantejat molts cops, pero siusplau responeu-me.
PD: Perdo per les faltes
PD2: Contesteume siusplau
PD3: Petons adolecentets! :*
Sara Bujalance

Hola Aina! La única manera que funciona de debò per assegurar-nos un bon pes és menjar equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
), i fer esport de manera habitual. Pensa que el pes i la forma del cos depenen en bona part d'un factor genètic, que ni triem ni podem canviar (el que sovint anomenem constitució genètica). Per això és tan important acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. I si menjant equilibrat i fent esport continues pensant que el teu pes no està prou bé el que has de fer és anar al metge, ell/a t'orientarà. El que no has de fer mai és vomitar perquè vomitar no aprima (si coneixes a algú prim que vomita, ho està per altres motius perquè el vòmit no aprima), i és MOLT perillós per a la salut (podries acabar a l'hospital). Parlar amb amics i familiars sobre com et sents t'anirà bé, així que no et quedis les preocupacions a dintre i comparteix-les amb la teva gent de confiança. Molts petons!!