Vida
Bueno aquesta consulta es la primera que faig i t'aviso que serà una mica llargueta.
Mira em dic David i tinc 16 anys, faig 1r de Batxillerat pero no soc gens a gust.
No em malinterpretis amb lo de no estar gens a gust, no es per les notes, les meves notes son excelents així que no es aquest el problema.
El que em preocupa tampoc és l'estress que poden donar els estudis. El que em preocupa es que no estic visquent.
M'explico: Tal i com jo veig la vida, la vida es te que viure fent lo que a tu t'agrada i buscant sobre tot, la felicitat. Pero en la vida d'un adolescent que estigui fent un batxillerat ho veig molt dificil. Certament he agafat el batxillerat perque no volia fer un cicle ja que m'agafaven molt lluny de casa els que volia fer i els meus pares no em van deixar. Pero aquest no es el problema, el problema no es que estic estudiant sino com estic visquent aquesta etapa de la meva vida.
La meva rutina es colegi-casa-menjar-deures-deures-deure-deures-una mica de temps lliure-sopar-dormir i un altre cop a començar de nou.
El problema de tot aixó es que realment sento que no estic visquent. No m'ho passo gens be i no estic gens a gust amb el meu present. ¿Per qué tinc que dedicar el meu present a fer cada dia una feina que no vull fer? ¿Per aconseguir un futur? Jo vull viure el present, ja que si visc el present, el meu futur serà del color que jo vulgui. En aquesta societat d'aquest pais sento com si tots fossim només un número i a ningú l'importés com ens sentim, quin estat d'ànim tenim, que ens preocupa...
Realment no se que fer. Tinc molt clar que continuaré estudiant al Batxillerat i que treuré bones notes com sempre, (espero arribar a la matrícula per 3r any consecutiu) pero... no sé... m'agradaria viure més el meu present. Intento aprofitar el poc temps lliure fent coses que m'agraden pero igualment em sento massa buit amb la meva rutina. I per desgràcia és una cosa que no puc cambiar, o, millor dit, no se com cambiar-lo.
T'explicaria millor com em sento, que penso i tal però realment crec que escribint un missatge per internet no aconseguiré expressarme mai al 100% com em sento realment.
Gracies. ATT David
Elena Crespi

David, com estàs?
Gràcies per la confiança. Crec que entenc el que ens estàs explicant.
En l'etapa que estàs és molt important estudiar perquè t'hi estàs jugant el teu futur professional, per tant, ara és vital que t'esforcis per poder fer realment el que t'agradi en un futur, L'etapa de l'Institut, els estudis, no solen ser el que més ens agrada però ens hi hem de ficar. Tens raó, però, quan dius que és important viure el present.
És per això que és important que dediquis una estona de cada dia a fer quelcom que t'agradi i dedicar més estona un dia per estar amb els teus amics i fer coses que t'il·lusionin.
Com s'ho fan els teus companys de classe? com et relaciones amb ells?
No sé si tens facilitat per tenir amics o si et costa més però per a poder fer coses, possiblement és important tenir una bona xarxa social. Així pots dedicar una part del cap de setmana, temps que necessitem per descansar i buscar estones d'oci, a fer quelcom divertit amb els amics i amb la família.
Com ho podries fer per a fer algunes coses amb els companys de classe o els amics? Potser podries fer alguna activitat fora de classe amb algun amic o amiga.
No sé si has provat de fer quelcom així però t'animo a que ho facis!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat