No em porto bé amb els meus pares
Hola,
Tinc 16 anys i el meu problema és que no em poso mai d'acord amb els meus pares, sempre acobo discutint amb ells per qualsevol cosa. A vegades evito parlar amb ells per no discutir. Aquesta situacio no m'agrada gens ja que a vegades arribo a plantejar-me el fet de marxar de casa perquè no estic a gust amb aquesta situació i com s'enfaden amb mi em castiguen i no em deixen sortir amb els meus amics. Què puc fer?
InterPersonal

Hola cris!
Bé, discutir-se amb els pares sol ser normal durant l'adolescència, ja que és una època de la vida en què passem de la infància a l'edat adulta i no sempre és un camí de roses. A vegades els pares no saben com tractar amb un adolescent, i poden arribar a tenir molts dubtes. Això fa que es generin situacions on les discussions poden ser el pa de cada dia. No t'atabalis, pensa que ells estan tan incòmodes com tu en aquesta situació, ja que a ningú li agrada passar-se la vida discutint. El que podries fer és parlar amb ells, però ho has de fer amb molt de respecte i sense exigències. M'explico, hauries de poder expressar-los aquesta incomoditat que et provoca el fet que sempre acabeu discutint. diga'ls-hi que no t'agrada discutir amb ells, que preferiries que poguessiu parlar de les coses en les que no esteu d'acord i potser així arribar a pactes que us anessis bé a les dues bandes. demostra'ls-hi que poden confiar amb tu, que tens més d'adult que de nen i que ets capaç de raonar les coses i acceptar els seus suggeriments. També els hi pots dir que els estimes i que entens que et vulguin lligar però que a tu t'agradaria que confiessin més en tu. Crec que si segueixes els meus consells, mica en mica aniran destenssant aquesta corda que us ofega i aconseguiràs estar millor amb ells. De totes maneres, pensa que no s'arrecla tot només amb una conversa i que hauràs de tenir paciència per que ells es vagin adonant que t'estàs convertint en un adult responsable.
molts ànims!
Marina Marull www.interpersonal.cat