Trastorns alimentaris?
Ajuda! No sé si tinc trastorns alimentaris! Ja fa mesos que em preocupo molt per el meu pes, quan menjo molt em sento culpable i ho passo fatal, no em considero molt gorda, pero tinc panxeta i no m'agraden els meus braços i cames, encarara que hem diuen que estic bé. Medeixo 1,60 i peso 54.
No he arribat a vomitar, pero reconeixo que m'ho he plantejat després d'haver menjat coses que no hauria com per exemple fregits o coses així.
Intento menjar sa entre setmana pero quan arriba el cap de setmana o dies de festa per exemple menjo fregits, patates... i em sento fatal. De vegades quan menjo sento que no se m'acava la gana i menjaria més i més, i em fa sentir fatal després, a més no faig cap esport.
Odio el sentiment de culpa i el sentirme plena, em fa molta por engreixar! Tinc trastorns alimentaris?
Sara Bujalance

Hola! Sentir-se culpable per haver menjat no és normal. Aliments com els fregits, patates, etc. són aliments que podem menjar perfectament de tant en tant, l'únic que no és convenient és abusar-ne. Sentir-se culpable i intentar "prohibir-se" aquets aliments només farà que encara en tinguis més ganes. Relaxat i donat permís per menjar tot tipus d'aliments, perquè n'hem de menjar de tot, però de forma equilibrada. Per determinar si algú té un trastorn alimentari és necessari que es donin diversos símptomes: por a engreixar, insatisfacció amb el propi cos, angoixa, tristesa, hàbit alimentari alterat... etc. El que està clar és que la culpabilitat per creure que has menjat "massa" et pot acabar portant a un trastorn de la conducta alimentària i per això és molt important buscar a una solució al que t'està passant per tal d'evitar una malaltia. La forma d'evitar-ho és, a més de menjar de tot, variat, equilibrat i suficient (sense passar gana), parla amb els teus amics i familiars sobre com et sents. Compartir amb ells les teves preocupacions farà que et trobis millor i evitarà un trastorn, així que no et quedis la preocupació a dins i parla-hi amb familiars i amics. Molts petons!!