Necessito ajuda suposo
Bon dia, tinc 16 anys medeixo 1,70 i peso 60kg. Tinc una cosa que necessito explicar. Bé, ara ja fa 6 mesos que em vaig començar a sentir exageradament grassa així que vaig decidir prendre mesures, al principi em vaig obsecionar amb el esport. i durant els tres primers mes vaig baixar 3 kg lo qual em va semblar ridícul (pesava 68 kg al principi) i em vaig rendir amb el esport. Vaig desistir i vaig tornar a començar a fer vida normal però al poc temps encara em veia tremendament gorda i vaig començar a deixar de menjar però tampoc em sentia satisfeta així que vaig començar a vomitar. Se que no esta be però esque no estic segura de voler parar ara que es comensen a notar els canvis. Llavors nose molt be que fer per que ja se que peso massa però no acabo de trobar la manera de equilibrar-ho de manera natural.
Que m'aconselleu?
Sara Bujalance

Hola! Has baixa molt pes en els últims mesos i això pot ser molt perillós per a la teva salut! A més, deixar de menjar només porta a engreixar a mig/llarg plaç perquè el cos "s'espanta" davant la manca d'aliment i s'esforça per compensar-ho acumulant més greixos. Vomitar no aprima, si coneixes a algú que està prim i vomita, ho està per altres motius, i el més important, és MOLT perillós, el vòmit pot portar-te a urgències perquè pot arribar a provocar, fins i tot, una aturada cardíaca, així que no ho tornis a fer. La única cosa que cal que per mantenir un bon pes és menjar equilibrat, suficient (sense passar gana) i fer esport habitualment. A part d'això no cal fer res més. Si menjant equilibrat i fent esport creus que el teu pes no és correcte el que has de fer és anar al metge i comentar-li. Ell/a et dirà si està bé o no, i en cas de que no, com ho has de fer per aconseguir un bon pes de forma saludable i segura. Parla amb els pares i demana'ls que et portin al metge per demanar-li consell. Molts petons!!