Estic bé de pes? Com puc aprimar-me?
Hola!
Tinc 13 anys i faig 14 aquest estiu. L'últim cop que em van mesurar (fa uns 10 mesos) feia 1'65m però he crescut una mica i peso 67 quilos. El problema es que jo em veig grassa de panxa i de cuixes, i no sé si estic be o m'haig d'aprimar (jo diria més lo ultim).
Fa uns 2 anys feia ball pero em vaig desapuntar. Vull apuntar-me a algun esport pero faig mes extraescolars i no puc, i estic molt preocupada perque d'aqui poc arriba l'estiu. I no se si estic massa gorda o m'ho imagino pero esque tinc una amiga que en aquest ultim any s'ha aprimat molt i ara està molt guapa, i jo em sento grassa en comparació...
Gràcies.
Sara Bujalance

Hola! Pots estar ben tranquil·la perquè el teu pes està bé, no necessites aprimar res! Recorda que per mantenir un bon pes només cal menjar equilibrat i fer esport habitualment. Si no pots apuntar-te a cap esport pots provar de sortir a passejar, en bici de tant en tant, per exemple. També pots aprofitar moments quotidians i fer-los més actius per tal de moure't una mica com, per exemple, pujar i baixar escales en lloc d'agafar l'ascensor, o fer trajectes curts caminant. I molt molt important, no comparis el teu pes amb el de cap altra noia. Cada cos és diferent i el pes és diferent en cada persona. Pensa que dues persones poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos molt diferents, sent un més prim que l'altre, per exemple. Fins i tot pots trobar que algú que està més prim té un pes superior al d'una altra persona no tan prima. El pes és molt relatiu i el cos de cada persona és diferent. A més, estàs en edat de creixement i has de tenir paciència mentre el teu cos es desenvolupa. Molts petons!!