COM APRIMAR-ME?
Hola!
Mira, sóc una noia de 13 anys, enguany faig els 14. Necessitaria ajuda en aquest tema de l'alimentació, em veig gorda... D'alçada faig 1'62 m i peso 72 kg. Si que aquesta constitució vé de familia, però necessito aprimar; no per l'altre gent sinó per estar bé amb mi mateixa.
Tema exercici, faig dansa un total de 8 hores i mitja a la setmana; i tema d'alimentació, menjo molt poca carn i peix (per no dir res), però el que menjo és sa i variable tipo verdura cada dia, llegums, pasta, etc.
En conclusió, com puc fer per aprimar-me? I quin seria el meu pes ideal per estar primeta?
Sara Bujalance

Hola happiness_12! La única manera de poder-nos assegurar un pes ideal és ser constants en una alimentació saludable i en la pràctica d'esport habitual, com ja fas. Pensa que és molt important que mengis carn i peix, i més tenint en compte que estàs en edat de creixement. Peix n'hauríem de menjar 2 o 3 cops a la setmana i carn, si és vermella, 1 cop. La millor manera de fer una alimentació saludable és basar-se en les recomanacions de la piràmide alimentària, en aquest link la tens explicada amb un vídeo i tot:
El que em sap greu és no poder dir-te quin hauria de ser el teu pes ideal perquè és una cosa molt relativa que depèn de moltes coses: genètica, estat de salut, estil de vida, etc. A més, el pes varia de persona a persona, ja que dues persones poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos molt diferents, sent un més prim que l'altre o més musculat, per exemple. També hi ha persones que són de constitució gran, que és diferent de ser gras. Per això és difícil determinar un pes "ideal". Cada persona té el seu propi pes ideal i la millor manera d'aconseguir-ho és menjant equilibrat i fent esport. Si tot i així continues tenint dubtes sobre el teu pes, el que també pots fer és anar al metge i demanar-li consell, ja que el pes és un tema de salut. El metge et pot fer un examen mèdic i dir-te si el teu pes i la teva salut estan bé. Molts petons!!