La meva millor amiga em bol robar el noviu
Io soc model tinc 13 anys i la meva millor amiga deu tenir gelos no m´agaden ke tingui gelos pk s´esepare de mi no em diu res i em deixa sola i tot el dia va em el meu nòviu io ahir li vaig dir de cara a cara que ja pari de deixar-me sola i ke no tinguis gelos, m´ha sepigut molt greu u e fet be de dir-li¿?
InterPersonal

Hola Arii! Quan diem les coses amb respecte i sinceritat no hauríem de tenir problemes. Has fet molt bé de parlar amb la teva amiga, és el que cal fer quan tenim un problema amb algú, però potser el que hauries de canviar és una cosa: enlloc de dir-li què ha de fer i sentir (No em deixis sola i no tinguis gelos) hauries de dir-li com et sents tu (per exemple: sento que em deixes sola i em sap greu, sento que no estem bé del tot, que potser no et sents còmode amb mi...) i llavors ella haurà de decidir què vol fer, si és que pot fer alguna cosa perquè et sentis millor. Si és la teva amiga de debò, ja veuràs que no li agradarà veure't malament, i si no és així, potser t'adonaràs que no és tan amiga teva com semblava... això si, un cop hagis parlat de com et sents, li hauràs de donar la oportunitat que s'expresi ella també, ja que segurament també s'ha sentit sola.
Parlant així segur que us entendreu, sense retrets, amb respecte i sense assenyalar amb el dit.
Molts ànims!
Marina Marull www.interpersonal.cat