la meva vida s'enfonsa
ola bones, ara fara un parell de semanas la meva novia amb la qual portaba casi 3 anys em va deixar per un altre noi i no puc parar de pensar amb ella, he intentat anar amb altres noies per oblidar-la peró no puc, a més a més a casa meva les cosas no van gaire bé per no dir fatal , en el institut les meves notes són molt baixes i m'han dit que hauré de repetir, i per ultim tots el que creia que eran els meus amics no han estat en el meu costat que més els necessitaba , que puc fer per poder tirar endavant? es que ho he probat tot i res funciona. Moltes gracies . Fins una altre.
InterPersonal

Hola Perello97!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
És normal que segueixis pensant en la teva ex nòvia, tan sols fa un parell de setmanes que ho heu deixat i heu estat molt temps junts. Anar amb altres noies amb l'objectiu de que això serveixi per oblidar a aquesta persona, tampoc funcionarà. Has de tenir present que les relacions que han estat importants per nosaltres, no es poden oblidar, però arriba un moment que un pot recordar-les sense tant de dolor. No desesperis perquè aquesta ànsia no dura per sempre.
Referent als conflictes que tens a casa no ens expliques massa què està passant exactament, suposem que les teves notes poden estar influenciant en aquest ambient familiar... sigui com sigui, troba un moment de tranquil·litat per parlar amb els teus pares i valorar conjuntament què està passant. Si tens dificultats en els estudis, potser necessites que et donin un cop demà i els teus pares poden ajudar-te a trobar la solució. Estem segures que als teus pares tampoc els deu agradar que les coses no vagin bé a casa, així que troba un moment de calma i busqueu una solució, segur que la trobeu.
Pel que fa als amics, a vegades ens podem sentir sols o que els nostres amics no hi són quan els necessitem, però sovint els amics sí que hi són el que passa és que potser no saben que ho estem passant tan malament, has provat de demanar-los recolzament directament? Pensa que a vegades el dia a dia no ens deixa veure com està l'altra persona, però si tu els hi expliques que estàs passant per un mal moment (t'ha deixat la nòvia, a casa les coses no van del tot bé, hauràs de repetir curs) i que tot això t'està afectant bastant, probablement sents aquest recolzament que necessites.
Esperem haver-te pogut ajudar una mica i molts ànims, veuràs com vindran èpoques millors, no desesperis!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
www.consultajove.cat